• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 1 تیر 1400
کد مطلب : 133829
+
-

کیوسک/ روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]/ دولت چین علیه ماینرهای بیت‌کوین


ایننشال تایمز از افزایش فشارها علیه ماینرهای بیت‌کوین در مناطق مختلف چین خبر داده و نوشته که این اقدام شوک تازه‌ای به بازارهای ارزهای دیجیتال وارد کرده است. اعمال محدودیت‌های تازه برای تامین برق مورد نیاز ماینرهای چینی، قیمت بیت‌کوین را به محدوده 30هزار دلار رسانده‌ است. این در حالی است که 2‌ماه قبل، قیمت بیت‌کوین به 65هزار دلار رسیده بود. مسئولان استانی در مناطق مختلف چین از سوی دولت برای قطع برق ماینرها تحت فشار هستند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
توفان در جنوب شرق آمریکا


توفان گرمسیری کلودت در جنوب شرق آمریکا، بیش از 50خانه را ویران کرد. بیشتر خسارت‌ها مربوط به ایالت آلاباماست. طبق برآوردهای انجام شده سرعت باد به 137کیلومتر در ساعت رسیده است. به نوشته وال استریت ژورنال، این توفان در بخش‌هایی از شمال ایالت فلوریدا و همچنین بخش‌هایی از می‌سی‌سی‌پی و جورجیا نیز رخ داده، اما خسارت زیادی بر جای نگذاشته است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
مصر و سودان: آماده برای تشنگی


مصر و سودان با وجود تلاش و رایزنی برای توقف تکمیل پروژه سد النهضت در اتیوپی، خود را برای شرایطی جدید در حوزه منابع آبی آماده می‌کنند. به نوشته روزنامه العربی الجدید، تمام سیاست‌های زیرساختی این 2کشور در حوزه آب و محیط‌زیست براساس چشم‌اندازی مبنی بر کاهش منابع آبی طی یک دهه آینده تنظیم شده است.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
چنی علیه ترامپ


لیز چنی، عضو شاخص حزب جمهوریخواه در کنگره همچنان علیه دونالد ترامپ فعال است و گفته که مانع بازگشت او به صحنه سیاست می‌شود. هواداران ترامپ در حزب جمهوریخواه، چندی قبل لیز چنی را از جمع رهبری حزب حذف کردند. این اقدام با اعمال نفوذ ترامپ انجام شد. ترامپ طی هفته جاری بار دیگر به صحنه سیاسی بازگشته و انتخابات میان‌دوره‌ای جمهوریخواهان را هدایت می‌کند. او قصد دارد در سال2024 بار دیگر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید